2018-01-09

Iarna asta semne nu dă

       De Bobotează (6 ianuarie) ar fi trebuit să fie ger! Ger de crapă pietrele – cum ziceam când eram mici. Ger din cauza căruia să simţim “căpăcele” pe nări când inspirăm aerul rece. De “căpăcele” n-am mai avut parte decât o singură data in ultimii cel puţin zece ani – nu mai ştiu anul, dar ştiu că nu e cu prea mulţi ani in urmă.
        De ce n-a fost ger de Bobotează?! Meteorologii vorbesc despre un ciclon extins, care vine din vestul Europei, impingând spre România un val de aer cald. Care vest? In Bavaria a nins frumos, de curând, chiar dacă acum s-a topit zăpada. Ah, da! A nins şi la Braşov, de vreo două ori până acum – prima dată la sfârşitul lunii noiembrie şi încă o dată la începutul lunii decembrie. A ţinut puţin zapada, dar ne săturăm de polei, in multe dimineţi.
        Tot de la meteorologi aflu că, in 2001, pe 7 ianuarie, la Oraviţa au fost înregistrate 22 de grade Celsius! Anul acesta au fost înregistrate “doar” 19 grade, la Lugoj. Păi, e frumos?! Nu vreau să îngheţe apa din corp, dar ceva zăpadă prin oraş mi-ar plăcea.
      Oameni care îmi sunt dragi (pe unii îi cunosc indirect) îşi doresc vreme de primăvară. Pentru ei, aproape că-mi doresc şi eu vreme de primăvară in intervalul decembrie-februarie dar… Vreau zăpadă! Măcar vreo două săptămâni la rând să fie totul alb – să nu ningă mult, să ne îngroape, dar să ningă. Dar n-o să ningă! Nu in luna aceasta, dacă e să-i cred pe meteorologii care anunţă o scădere a temperaturilor (spre 6-7 grade) dar nu vor fi temperaturi considerate normale pentru această perioadă.
        Îmi doresc zăpadă şi frig nu doar de plăcere! (să zicem) :) Îmi doresc zăpadă şi frig pentru a fi sigură că nu se schimbă clima! Măcar vremea să rămână normală in România!
Aşa vreau să fie iarna:
Nu aşa, chiar dacă e frumos…
Noi să fim sănătoşi! Să fie cum o fi dar să fie bine! Şi puţină zăpadă. :)

14 comentarii:

  1. Oooooh oooooooh ohhhh!!! Eu, eu vreau zapada. Si nu sunt singura!! Ce ma bucur!!! <3 E asa de bine cand mai gasesti pe cineva care vrea zapada iarna. :D :*

    La Pitesti nu a nins deloc!!! NADA ZIP ZERO. De fapt cred ca a fost un fel de lapovita si ninsoare la un moment dat (de genul daca mergi 5 min pana in camera sa iti iei fasul si cobori pana jos pe scari iesi afara si nici macar ploaie nu mai e).
    Gerul nu imi lipseste, dar zapada da :).

    Pupici!!
    Sa avem sanatate.. si, vorba ta, sa fie si zapada :P.!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Singura nu esti, nu! :) Ne unim gandurile si... invocam ninsoarea! :) Aici macar a mai nins! Iar in Postavaru e zapada serioasa - dar cam grea de apa; in oras, insa... polei, ceaţă, ceva ploaie din cand in cand si foarte-foarte rar ceva raze de soare... :(
      Poate in februarie! 'Ca din martie incolo nu mai vreau zpada! :)

      Haha! Ce fain suna descrierea ta! Imi aminteste de o zi in care era frumos afara, am "inhamat" catelusa si cand am ajuns in faţa scarii ploua cu galeata!!!

      Sa fie zapada! :)
      Sanatate sa avem! Si zile frumoase! Pupici!

      Ștergere
    2. Pai da! sa fie iarna iarna, primavara primavara, vara vara... toamna toamna.

      :*
      Aici e smog cat cuprinde (de ar fi doar ceata, dar nu e hahaha).

      Oh.... si cretul iubea zapada. Ce o mai iubea... O adoram impreuna :D. Hihihih :*

      Ștergere
    3. Cretul iubea zapada! <3 :( si :)
      Si Bony si Boby, la vremea lor, topaiau prin zapada! Boxerasii erau ca niste caprite topaind unde era zapada mai mare! Si Miki iubeste zapada, dar nu se zbanguie ca ceilalti doi. :)

      Oh! E posibil ca tot nori de smog sa fie si aici, pentru ca aerul are, asa, un miros de... gaze arse (o fi de la "hornurile" centralelor de apartament). :(

      Da-da! Iarna iarna, vara vara! Sa se grabeasca iarna, sa nu intre pe teritoriul primavaverii! :)
      Pupici! <3

      Ștergere
  2. ai dreptate când zici: ''Măcar vremea să rămână normală in România!''
    ce frumos ar fi să avem 4 anotimpuri, bine delimitate, să mă bucur de o ploaie caldă de vară (cum era când eram mică...), să mă joc în zăpadă (nu să-mi fie frică de gerul polar...)!
    Doamne ajută !
    şi eu îţi doresc multă sănătate !
    şi cum zici tu:''şi puţină zăpadă !'', cu dedicaţie !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Aproape ca am uitat normalitatea... Uitat? Hm... Poate ca nici nu o cunosc cand e vorba de viata in Ro. :)
      Daaaa! Patru anotimpuri mari si late! Asa e clima la noi - a fost...! Ploaia calda de vara... Oooo! Parfumul aerului cand ploua usor vara, caldura ce se degaja din pamant... Nu! Acum e iarna, sa fie cu zapada! :)
      Cand eram mici cred ca habar nu aveam de frigul polar; ajungeam in casa cu obrajii rosii de frig, cu turturi la mansetele pantalonilor... si nici ca ne pasa!
      Multumesc, la fel. Iti doresc, cu drag, sa ai zile fericite. Pupici! <3

      Ștergere
  3. Sunt convinsa ca va veni si zapada. Anul asta chiar e ciudat. Mi-e teama de copaci. O astfel de vreme ii pacaleste un pic!
    Sa ramanem in nuante optimiste, ca nu foloseste la nimic altceva!
    Pupici si o zi faina! Si cine stie, poate sfarsitul de saptamana va aduce zapada! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu sunt convinsa ca va veni! :) Nu vreau ca-n Spania sau ca in SUA, dar sa fie zapada!
      In ultimii ani copacii au tot fost pacaliti - cred ca ei vor incepe sa se adapteze la aceste capricii ale vremii.
      :) Ceva fulguiala va fi spre sfarsitul saptamanii - asa zic meteorologii (vreau sa se fi inselat si sa fie ninsoare adevarata) :)
      Multumesc, Suzana draga! Iti doresc sa ai o zi minunata! Pupici! <3

      Ștergere
  4. Da ai dreptate. Si eu imi doresc o iarna asa cum era cand eram copil cu zapada inalta, cu frig si cer albastru, macar doua saptamani in sir, cum zici tu.
    A nins in Bavria, insa doar 2 zile dupa care zapada a dusparut rapid ca a venit uraganul. O saptamana au zburat toate prin curte... A fost cald, pentru ca intr-adevar ciclonul s-a firmat deasupra Africii. Ultimele doua zile cu toate ca a fost uscat si cald (10 / 15 grade)cerul a fost laptos, greu... Meteorologii au zis ca datorita nisipului din atmosfera 😶
    De astazi vine un nou front de aer cald peste Bavaria, de data aceasta format peste Mediterana.
    Deci... nici aici nu se intrevede iarna... Helmut mi a zis ca ieri in plimbarea lui cu Leo a gasit ghiocri infloriti! Eu seara cand ies la plimbare nu ii mai vad. Daca pana sambata nu se va schimba vremea, ii voi fotografia.
    Tja, Duana draga, ce facem? Unde sa depunem cererea de zapada si frig? 😉😁
    Te pup. O zi faina! >:D <

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aer cald! Aerul acesta nu mai stie sa citeasca un calendar, o harta?! :)
      Si aici e cerul cenusiu si e ceata destul de groasa noaptea si dimineata... E o atmosfera cenusie rau! Si umezeala!
      Desi am vazut multe imagini cu zapada la tine mi-au ramas in memorie pozele care apar urmand linkul din text. :) Zapada asa cum era cand eram copil, cand eram adolescenta - si cautam sa cumpar numai incaltaminte care aluneca! acum e invers! :)) Aveam derdelusuri peste drum de bloc (mai sunt si acum si iarna tot de copii sunt "folosite") si toata ziua eram acolo! Ne faceam o "banda de gheaţă" si cand nu eram cu sania coboram panta in picioare, pe gheaţă! Cate trante am mai luat! Acum ma cam tem sa ma dau pe gheaţă chiar si pe o banda facuta pe trotuar, pe zapada. O fi de la varsta! :))
      Sunt ghiocei infloriti si prin luminisurile de prin padurile din Poiana si i-am rugat frumos sa nu vesteasca, inca, primavara. :) Roaga-i si tu! :) La ei am depus cererea de zapada si frig. :) Ar trebui s-a adresez una si cerului, sa faca loc pentru norii de zapada. :)
      Multumesc, Carmen draga! Zi minunata iti doresc sa ai si tu! Pupici! Salutari de la trio pentru trio! <3

      Ștergere
  5. Sunt deja obisnuita cu "fara zapada" !!!
    In Olanda ninge rar si zapada se topeste relative repede asa ca ...
    Dor îmi este de zapada, de zapada copilariei si de excursiile la munte!
    Pupici draga mea! Imi este tare greu sa-mi revin dupa vacanta! 😂

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooo! As vrea sa nu ma obisnuiesc "fara zapada", dar s-ar putea sa fie necesar... Nuuu! Nu vreau sa ma obisnuiesc fara zapada iarna. :)
      Intotdeauna am trait cu impresia ca in Olanda sunt ierni "grele"... Poate or fi fost? :)
      Dupa multi ani, duminica am urcat in Postavaru, cu telecabina desigur! :) Si m-am bucurat de zapada! Orasul mi s-a parut si mai cenusiu apoi... :)
      Cred ca stiu cum e la revenirea din vacanta. :)
      Zi frumoasa iti doresc, Ella draga! Pupici! <3

      Ștergere
    2. Nu au fost ierni grele ... iar cele care au fost "grele" le numeri pe degete!
      Eate climat oceanic, deci fara zapada! :(

      Ștergere
    3. :) Cu ce impresii gresite am trait.
      Si ce ierni frumoase am trait. :)
      Pupici! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.